| کد مطلب: ۱۱۱۴۴۸۴
لینک کوتاه کپی شد

احتمال قوی صدور حکم جلب برای نتانیاهو

در برخی از گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی آمده است که دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم جلب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، یوآو گالانت، وزیر دفاع و هرتزی لوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل طی روزهای آینده آماده می‌شود.

احتمال قوی صدور حکم جلب برای نتانیاهو

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از اکو ایران؛ رسانه‌های اسرائیلی همزمان با انتشار گزارش‌هایی مبنی بر احتمال صدور قریب‌الوقوع حکم جلب شماری از مقامات تل‌آویو از سوی دیوان کیفری بین‌المللی، از افزایش تلاش‌ها برای جلوگیری از اتخاذ چنین تصمیمی در دادگاه لاهه خبر می‌دهند.

تایمز اسرائیل گزارش داد که شورای امنیت ملی اسرائیل همراه با وزارت خارجه هدایت این تلاش‌ها را برعهده دارند.

این در حالی است که در برخی از گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی آمده است که دیوان کیفری بین‌المللی برای صدور حکم جلب بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، یوآو گالانت، وزیر دفاع و هرتزی لوی، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل طی روزهای آینده آماده می‌شود.

بنا به همین گزارش‌ها تمرکز اصلی دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی بر روی اتهام «گرسنگی دادن عمدی به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه» قرار دارد.

در گزارش روزنامه هاآرتص آمده است که پیش‌فرض اصلی مقام‌های کابینه اسرائیل این است که کریم احمد خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی طی هفته جاری ممکن است حکم جلب بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت و هرتزی لوی را صادر کند.

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های عالی‌رتبه را «کاملا ریاکارانه» خواند. وی افزود: «اگر لازم باشد از به خارج سفر نمی‌کنیم.»

بنیامین نتانیاهو نیز روز جمعه گفته بود که اسرائیل تحت رهبری او اجازه نخواهد داد تا دیوان کیفری بین‌المللی «حق دفاع از خود» برای اسرائیل را زیر سوال ببرد.

نخست‌وزیر اسرائیل افزوده بود که تصمیم‌های دیوان لاهه تاثیری بر اقدام‌های تل‌آویو نخواهد گذاشت.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار