| کد مطلب: ۱۱۱۵۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد

گزارش «آرمان ملی» از تحولات منطقه علیه اسرائیل

میدان و دیپلماسی برای آرمان فلسطین

آرمان ملی- احسان اسقایی: مقاومت اسلامی در منطقه به رغم تهدیدات مختلف از سوی آمریکا و اسرائیل کماکان در حال انجام عملیات‌های مختلف علیه تل‌آویو است. حزب‌ا... لبنان هر از چند گاهی اقدام به حمله متقابل به اسرائیل می‌کند. این روزها از میزان عملیات‌های خود کاسته است و بر دقت آنها افزوده به طوری که شنیده می‌شود بر اثر حمله پهپادی یا موشکی حزب‌ا... به مقری نظامی و امنیتی برخی نیروهای اطلاعاتی و نظامی ارتش اسرائیل کشته شده‌اند. از سوی دیگر سایر بازوهای مقاومت در منطقه نیز کماکان در حال انجام عملیات‌های مختلف علیه اسرائیل هستند. به طوری که خبرگزاری‌ها به صورت روزانه خبر می‌دهند که آژیر گنبد آهنین اسرائیل در شهرهای مهم این رژیم به صدا در آمده است.

 میدان و دیپلماسی برای آرمان فلسطین

*انصار ا... کوتاه نمی‌آید

 به رغم اینکه آمریکایی‌ها بعد از ایجاد یک ائتلاف در دریای سرخ و بمباران کردن مراکز نظامی ارتش یمن و انصارا... تلاش کردند که یمن را از ادامه عملیات علیه کشتی‌های اسرائیل در باب المندب و دریای سرخ منصرف کنند اما هر چند روز یک بار خبری از اصابت یک موشک و شلیک یک پهپاد به سمت کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ شنیده می‌شود. اخیرا هم که برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که احتمالا با توجه به دقت بالای موشک‌های یمنی، آنها توانسته‌اند به پیشرفت‌هایی در ارتباط با سامانه‌های موشکی و پهپادی دست یابند. اقدامات یمن در اسرائیل از اثر‌گذاری بر اقتصاد این رژیم برخوردار بوده است. به طوری که برخی کارشناسان اسرائیلی اعلام کرده‌اند که حتی از میزان ورود و خروج کشتی‌های تجاری به بنادر اسرائیل کاسته شده است موردی که قطعا آسیب جدی به ساختار اقتصادی تل‌آویو که این روزها در کنار جنگ با مقاومت در منطقه زیر فشار اعتراض تظاهرات کنندگان اسرائیل هم می‌زند. با این وجود باز هم یمن تاکید کرده است که به عملیات‌های خود علیه تل‌آویو ادامه خواهد داد. جلال الرویشان، معاون نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت تا زمانی که حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه یابد، یمن نمی‌تواند از انجام عملیات علیه دشمن صهیونیستی عقب‌نشینی کند. تا زمانی که تجاوزات و محاصره از سوی صهیونیست‌ها در نوار غزه ادامه داشته باشد، مواضع نظامی یمن تشدید خواهد شد. این رهبر یمنی تأکید کرد که نیروهای مسلح یمن از قابلیت‌ها و اطلاعاتی برخوردار هستند که آنها را قادر می‌سازد تا همه هشدارهای خود را اجرا کنند. پیش‌تر سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اظهار کرد: در حمایت از ملت مظلوم فلسطین که در حال حاضر در نوار غزه در معرض کشتار، ویرانی و محاصره هستند و در پاسخ به ندای آزادگان ملت بزرگ یمن و امت عربی و اسلامی، نیروی دریایی ارتش یمن عملیات نظامی منحصر به‌فردی را علیه کشتی نفتکش نروژی «آستریندا» که به سمت اراضی اشغالی در حرکت بود، انجام داد و این کشتی با موشک دریایی مناسب هدف قرار گرفت.

*تشکیل گروه مقاومت در بحرین

 هر چند آمریکایی‌ها در تلاش هستند که گروه‌های مقاومت در منطقه خصوصا در عراق و سوریه و یمن را با بمباران از دور معادلات سیاسی و نظامی در منطقه خارج کنند اما چند روزی است که خبرهایی در مورد اقدام یک گروه مقاومت در بحرین علیه اسرائیل اخباری منتشر می‌شود. نیوزویک در این ارتباط نوشت: مقاومت اسلامی بحرین، جبهه جدید محور مقاومت در جنگ با اسرائیل را ایجاد کرده است. گردان‌های الاشتر مقاومت اسلامی بحرین با انتشار ویدئویی از حمله پهپادی خود به بندر ایلات اسرائیل خبر داده است. این گروه تازه‌ترین جبهه گشوده شده محور مقاومت علیه اسرائیل محسوب می‌شود. گردان‌های الاشتر بحرین با انجام یک عملیات برضد اسرائیل از خاک عراق، اعلام گشایش جبهه جدیدی در نبرد محور مقاومت علیه اسرائیل کرد. وبگاه نشریه نیوزویک آمریکا با اشاره به این موضوع نوشت: شبه نظامیان مستقر در کشور جزیره‌ای بحرین مسئولیت اولین حمله خود به اسرائیل را برعهده گرفتند که نشان دهنده پنجمین جبهه گشوده شده توسط نیروهای ائتلاف محور مقاومت همسو با ایران از زمان آغاز جنگ غزه است. این گروه گفت: مقاومت اسلامی در بحرین تایید می‌کند که به حرکت و حمایت خود در همه سطوح از مردم صبور و مقاوم غزه ادامه می‌دهد و تا زمانی که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه متوقف نشود، عملیات خود را متوقف نخواهد کرد. سفارت بحرین در ایالات متحده گزارشی از خبرگزاری دولتی بحرین را با نیوزویک به اشتراک گذاشت که در آن به نقل از محمد العباسی، سخنگوی مرکز ارتباطات ملی بحرین، آمده است که دولت منامه گردان‌های الاشتر را یک سازمان تروریستی می‌داند که خارج از بحرین فعالیت می‌کند. گردان‌های الاشتر یک گروه شبه نظامی شیعه است که با نظام پادشاهی آل خلیفه که اقلیت حاکم بر اکثریت شیعه کشور بحرین است، مخالف است. این گروه حداقل از سال 2013 مسئولیت حملاتی علیه نیروهای امنیتی در بحرین را بر عهده گرفته است، از جمله تعدادی بمب‌گذاری که پرسنل امنیتی را هدف قرار داده است. همراه این گروه دیگر شبه نظامیان مقاومت شیعه در بحرین مانند گردان‌های المختار و گردان‌های وعدا... نیز مسئولیت حملاتی را برعهده گرفته‌اند.

*دیپلماسی مسلمانان علیه اسرائیل

 هرچند مقاومت اسلامی در حال عملیات علیه اسرائیل است اما سوی دیگر ماجرا اما دیپلماسی است به طوری که طرح‌های مختلفی برای ایجاد آتش بس در دستور کار مصر و برخی دیگر کشورهای اسلامی قرار دارد و حتی اعلام شده است که طرفین در ارتباط با تبادل اسرا نیز در حال رایزنی هستند. از سوی دیگر سازمان همکاری‌های اسلامی نیز تشکیل جلسه داده و در این جلسه در گامبیا شاهد رایزنی سران کشورهای اسلامی در ارتباط با مساله غزه هستیم. امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در این کنفرانس در ارتباط با دیدگاه کشورمان در ارتباط با مساله غزه سخنرانی کرده است. عبداللهیان در این ارتباط گفت: ضمن محکومیت شدید تداوم جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مقاوم و مظلوم غزه، بر ضرورت تقویت اتحاد و همبستگی بیش از پیش کشورهای اسلامی‌برای توقف فوری نسل کشی، جنایات جنگی ترکیبی رژیم صهیونیستی و لزوم ارسال فوری، کافی و بدون مانع کمک‌های بشر دوستانه به سراسر غزه تأکید می‌کنم. در ابتدا مراتب خرسندی خود را بابت حضور در این نشست ارزشمند و درکشور زیبای گامبیا ابراز می‌دارم. افکار عمومی جهان و به‌ویژه جهان اسلام قویاً از ما انتظار دارند تا در نتیجه این اجلاس سران، توصیه و اقدامات مهمی داشته باشیم شامل: 1- تاکید بر برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله در رفح و حتی کرانه باختری؛ 2- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛ 3- تبادل اسرا؛ 4- موظف ساختن رژیم اسرائیل به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیروهای نظامی و تجهیزات آنها از غزه و تضمین بین‌المللی بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛ 5- اعمال تحریم فوری تسلیحاتی و تجاری علیه رژیم اسرائیل؛ 6- حمایت از قرار موقت الزام‌آور دیوان بین‌الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان جنایات اسرائیل. برای تضمین صلح و امنیت در منطقه و جهان اسلام، باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار