| کد مطلب: ۱۱۱۲۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد

وزیر خارجه اسرائیل:

به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران هستیم

آرمان ملی – یاسمین طالقانی: اولویت‌ها در عرصه بین‌الملل پس از حمله ایران به اسرائیل تغییر کرد و سردرگمی اسرائیل و حامیانش فضای دیگری را پدید آورده است. الجزیره خبر داد که تهران بعد از پاسخ نظامی به اسرائیل، از طریق ترکیه پیام جدیدی به واشنگتن ارسال کرده است.. به نقل از ایسنا ایران، شامگاه شنبه، این عملیات را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه آن علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرده و این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.

به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران هستیم

  کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که تحریم برنامه موشکی ایران و تلاش برای تروریستی اعلام کردن سپاه پاسداران به «محدودکردن و تضعیف ایران» کمک می‌کند و ایران باید «پیش از آنکه کار از کار بگذرد، متوقف شود.» وزیر خارجه اسرائیل در ادامه نوشت: «الان و پیش از آنکه خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود.» این در حالی است که واشنگتن پست، به نقل از یک منبع آگاه مدعی شد: اسرائیل به دنبال گزینه‌های پاسخی است که پیامی را بدون ایجاد تلفات ارائه کند. بنا بر این ادعا: گزینه‌ها شامل حمله احتمالی به تاسیسات در تهران یا حمله سایبری است. همه در اسرائیل موافق پاسخ دادن به ایران هستند و سوال این است که چگونه و چه زمانی.

*انتقام خارج از مرز ایران

مقامات آمریکایی مدعی شدند واشنگتن انتظار دارد پاسخ احتمالی رژیم صهیونیستی به عملیات «وعده صادق» ایران علیه اراضی اشغالی، محدود و شامل اهدافی در خارج از ایران باشد. شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی در این باره گزارش داد که چهار مقام آمریکایی به شبکه ان‌بی‌سی گفتند مقامات این کشور انتظار دارند که گستره پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله روز شنبه ایران به اهدافی در اراضی اشغالی، محدود و احتمالا شامل حمله علیه نیروهای نظامی و «نیروهای تحت حمایت ایران» در خارج از ایران باشد. در ادامه گزارش ان‌بی‌سی آمده است: مقامات آمریکایی می‌گویند با آمادگی اسرائیل برای پاسخ به حمله احتمالی ایران در روزهای گذشته، مقامات اسرائیلی درباره گزینه‌هایی که برای پاسخ احتمالی در نظر داشتند، به مقامات آمریکایی توضیحاتی ارائه کرده بودند. این مقامات آمریکایی تاکید کردند که درباره تصمیم نهایی رژیم صهیونیستی و چگونگی آن توضیحی به آن‌ها داده نشده است و ممکن است گزینه‌ها پس از حمله شامگاه شنبه ایران تغییر یافته باشند. آن‌ها همچنین گفتند که مشخص نیست پاسخ این رژیم چه زمانی خواهد بود اما هر لحظه ممکن است اتفاق بیفتد. آن‌ها همچنین مدعی شدند که سناریوهایی که هفته گذشته برای پاسخ احتمالی ایران به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری آن در دمشق در نظر گرفته شده بود، شامل حمله‌ای محدود از سوی ایران تا حمله‌ای گسترده‌ای بود که منجر به خسارات و تلفات در اراضی اشغالی و تخریب تاسیسات این رژیم می‌‎شد. طیف پاسخ‌هایی که رژیم صهیونیستی می‌توانست به حمله احتمالی ایران بدهد نیز از هیچ گونه پاسخ نظامی تا حملاتی به داخل ایران متنوع بود. این مقامات آمریکایی مدعی هستند به دلیل آنکه حملات ایران منجر به کشته شدن ساکنان اراضی اشغالی نشده، رژیم صهیونیستی ممکن است به سراغ گزینه‌هایی مانند انجام دادن حملاتی در خارج از ایران برود. سه مقام آمریکایی مدعی شدند که گزینه‌ها ممکن است شامل حملاتی در داخل سوریه باشد. این مقامات می‌گویند انتظار ندارند که پاسخ رژیم صهیونیستی هدف قرار دادن مقامات ارشد ایرانی باشد، بلکه در عوض، هدف قرار دادن محموله‌ها یا انبارهایی خواهد بود که ادعا می‌شود قطعات پیشرفته موشکی، تسلیحات یا قطعات و تجهیزاتی که از ایران برای حزب‌ا... فرستاده می‌شود. مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن قصد مشارکت در این پاسخ نظامی احتمالی را ندارد.

*ادعای تازه سنتکام درباره موشک‌های ایرانی

فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا(سنتکام)، روز دوشنبه مدعی شد که نیروهای آمریکایی با پشتیبانی سامانه‌های پدافندی آمریکا و اروپا، شنبه و یکشنبه، بیش از ۸۰ پهپاد انتحاری و حداقل ۶ موشک بالستیک را که از ایران و یمن به سمت اراضی اشغالی شلیک شده بود، منهدم کردند. خبرگزاری رویترز گزارش داد که سنتکام در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس در این باره ادعا کرد: این اقدام شامل منهدم ساختن یک موشک بالستیک روی پرتابگر آن و هفت پهپاد روی زمینه و پیش از پرتاب آن‌ها در مناطق تحت کنترل حوثی‌های یمن(انصارا...) بود. به نقل از ایسنا سنتکام همچنین با حمایت از رژیم صهیونیستی و اقدامات متجاوزانه آن گفت: سنتکام موضع خود در حمایت از دفاع اسرائیل از خود در قبال این اقدامات خطرناک ایران را حفظ کرده است. ما به همکاری با تمامی شرکای منطقه‌ای برای افزایش امنیت منطقه ادامه خواهیم داد حمله به پایگاه هوایی نواتیم در سرزمین‌های اشغالی از اهداف عملیات موشکی و پهپادی ایران در پاسخ به حمله موشکی صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق بود؛ پایگاه مبدأ شلیک موشک‌های اسرائیل که شهادت مستشاران ارشد ایرانی و همراهانشان را به همراه داشت و نقض کامل قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم بود. ایران از پاسخ موشکی و پهپادی مشروع و قانونی خود به اسرائیل اهداف متعددی را دنبال می‌کرد که از جمله آن‌ها - و شاید یکی از مهم‌ترین‌شان - ضربه به پایگاه هوایی نواتیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. پایگاهی در منطقه صحرای نقب و در نزدیکی شهر بئر السبع که با برخورداری از یک باند پرواز ۳۴۰۰ متری، آشیانه و پایگاه اصلی جنگنده‌های F- ۳۵ رژیم صهیونیستی است. همچنین خبرگزاری فلسطینی شهاب از اصابت موشک‌های ایران به پایگاه نظامی رامون در النقب خبر داد.

منبع : آرمان ملی
نویسنده : یاسمین طالقانی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار