| کد مطلب: ۴۷۵۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی:

طبق گزارش‌های رسیده، برخی تخلفات در کنکور صحت دارد

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: تخلفاتی که در کنکور سراسری رخ داد، به ما هم گزارش داده شده و برخی از آن‌ها صحت دارد و برخی هم هنوز صحت‌یابی نشده است.

طبق گزارش‌های رسیده، برخی تخلفات در کنکور صحت دارد

آرمان ملی آنلاین - کنکور سراسری ۱۴۰۱ حواشی متعددی به همراه داشت؛ از اعتراض داوطلبان به اشتباه‌های صورت گرفته در ثبت رشته تا انتشار سوالات رشته علوم تجربی در کانال‌های تلگرامی و فروش سوالات با قیمت‌های مختلف. در پی افزایش نارضایتی‌ها از شرایط پیش آمده، رئیس‌جمهور به ماجرا ورد پیدا کرد و با اشاره به برخی شبهات مطرح شده درباره کنکور ۱۴۰۱، گروهی را به ریاست محمد مخبر به عنوان مأمور تحقیق و بررسی دقیق پیرامون ابعاد این موضوع تعیین کرد. از طرفی عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه می‌توان قسم می‌خورد امکان تقلب در کنکور وجود ندارد، گفته است: تقلب در هر آزمونی ممکن است رخ دهد، اما تقلب به معنای افشای سؤالات به صورتی که داوطلبان قبل از آزمون به سؤالات دسترسی داشته باشند، در کشور امکان ندارد و تا اینجا می‌توان قسم خورد که تا حالا اتفاق نیفتاده است و تا جلسه آزمون هیچ کس سؤالات را ندیده است و در سال‌های اخیر روند تقلب در بعد از رسیدن سؤالات به داوطلب رخ داده است. در همین راستا کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از پیگیری جدی این موضوع در روزهای آتی خبر داده است.

تایید وقوع برخی تخلفات در کنکور

«احمد نادری» نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره تصمیم این کمیسیون در برخورد با تخلفات پیش آمده در کنکور سراسری توضیح داد: تخلفاتی که در کنکور سراسری رخ داد به ما هم گزارش داده شده و برخی از آن‌ها صحت دارد و برخی هم هنوز صحت‌یابی نشده است. اتفاقا من با مسئولان سازمان سنجش آموزش کشور در این رابطه صحبت کردم.

او تصریح کرد: درحال حاضر که وارد تعطیلات یک هفته‌ای حوزه انتخابیه مجلس شدیم و انشاالله هفته آینده از مسئولان مربوط به کنکور دعوت می‌کنیم تا تشریف بیاورند و گزارشی داشته باشند تا ببینیم باید چه اقدامی انجام بدهیم.

این عضور کمیسیون آموزش مجلس در ادامه در مورد قطع کردن چندساعته اینترنت در حوزه‌های کنکور و اطراف آن و در پاسخ به این سوال که آیا این اقدام قانونی بوده است؟ گفت: من این موضوع را نشنیده‌ام.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در مورد اجرای قوانینی مثل حبس، محرومیت از شرکت در کنکور و… برای متخلفان کنکور سراسری و اجرای این احکام اظهار کرد: طبیعتا تخلف در کنکور سراسری طبق مصوباتی که در شورای سنجش و پذیرش وجود دارد، محرومیت‌های خاص خودش را دارد و درباره این موضوع مطابق قانون عمل شده، می‌شود و خواهد شد و مطابق قانون با کسانی که تخلف کنند برخورد می‌شود.

نادری در مورد زیرسوال رفتن عدالت آموزشی در پی رخ دادن این تخلفات گفت: این تخلفات سالهای قبل هم وجود داشته و بیشتر از امسال هم بوده و همه اینها باید بررسی شود و ما انشالله آن را بررسی می‌کنیم.

مجلس فعلا در حال بررسی موضوع است

«رضا حاجی‌پور» سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس هم درباره واکنش کمیسیون به تخلفات کنکوری پیش آمده اظهار کرد: رئیس کمیسیون آموزش؛ علیرضا منادی درحال بررسی این موضوع است. باید ببینیم اصل این موضوع چه بوده است. آن چیزی که ما می‌دانیم این است که دفترچه سوالات داوطلبان سه نوع مختلف بوده و ۳ داوطلبی که کنار هم نشسته‌ بودند، سه دسته سوال مختلف داشته‌اند و در واقع سوال هر داوطلبی در هر ردیف فرق داشته و فعلا در حال بررسی این موضوع هستیم.

تشکیل جلسه با سازمان سنجش آموزش

«علیرضا منادی سفیدان» رئیس کمیسیون آموزش مجلس نیز درباره تصمیمات این کمیسیون درقبال تخلفات کنکوری رخ داده اینطور گفت: اجازه بدهید موضوع بررسی شود و بعد از آن نتیجه برسی‌ها و زمان تشکیل جلسه با سازمان سنجش آموزش را اعلام خواهیم کرد.

در پی اعتراضات داوطلبان و پیگیری‌های صورت گرفته، «احمدحسین فلاحی» نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اعلام کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به داوطلبان و خانواده‌های محترم این عزیزان قول رسیدگی سریع و شفاف به ‎ تخلفات رخ داده در ‎کنکور امسال را می‌دهد و پس از اثبات، در برخورد با متخلفین کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از ایلنا، «اردشیر مطهری» نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی نیز دیگر نماینده معترض به حواشی کنکور سراسری در واکنش به شائبه‌ها درباره ‎کنکور سال گذشته و امسال تاکید کرد که سازمان سنجش باید فورا به ابهامات پاسخ دهد. هر ابهام و تخلف احتمالی در راستای همان پروژه ‎ناامیدسازی مردم است.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار