| کد مطلب: ۴۷۵۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد

آغاز ششمین دوره ممیزی HSE در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

ششمین دوره ممیزی HSE در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در راستای بررسی عملکرد، تبادل اطلاعات و اشتراک‌گذاری تجربیات با هدف اصلاح امور آغاز شد.

آغاز ششمین دوره ممیزی HSE در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، «پوریا فاضلی» سرممیز HSEسازمان ایمیدرو با حضور در منطقه ویژه‌ی اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از آغاز ششمین دوره‌ی ممیزی این منطقه عظیم اقتصادی خبر داد و گفت: این سری اقدامات از سال 1395 و در پنج گروه آغاز شد که شامل 500 امتیاز است و سطح هر مجموعه با توجه به امتیازات کسب شده تعیین می‌شود.

وی ضمن اشاره به متعادل‌سازی امتیازات بر اساس اولویت‌های سازمان ایمیدرو در حوزه‌ی HSE و فراوانی حوادث، اضافه کرد: پاشنه آشیل‌ها را خصوصاً در زمینه‌ی ایمنی و مدیریت رویداد شناسایی کرده‌ایم و با تمرکز بیشتر بر این حوزه‌ها امور ممیزی را پیش خواهیم برد.

فاضلی به سیر بهبود عملکرد منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس از سال 1395 تا سال 1400 اشاره کرد و گفت: در اولین دوره‌ی ممیزی، این منطقه جزء صنایع آلاینده و در ممیزی HSE در گستره‌ی ضعیف دسته بندی شد و در دوره‌های بعدی نیز برخی الزامات دیگر رعایت نشده بود اما از سال 1398 با تدابیر مدیران منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس این منطقه به سطح خوب یعنی امتیاز بین 300 تا 400 ارتقا پیدا کرد و این ظرفیت را دارد که به سطح عالی یعنی امتیاز بین 400 تا 500 هم برسد.

سرممیز HSEسازمان ایمیدرو تعداد مناطق قرار گرفته در وضعیت عالی در سطح کشور را بسیار محدود خواند و افزود: تبادل اطلاعات و اشتراک‌گذاری تجربیات از دیگر اهداف این ممیزی خواهد بود.

در ادامه‌ی این نشست، «مسعود پاکزاد» عضو هیئت‌مدیره و معاون منابع انسانی و اجتماعی منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس بر اهمیت رعایت مبانی HSE در مناطق صنعتی تأکید کرد و گفت: امیدواریم حضور گروه ممیزی سبب تبادل دانش و تجربه و ارائه‌ی راهکار در راستای بهبود عملکرد و ارتقا جایگاه HSE در منطقه شود.

پاکزاد از برگزاری منظم جلسات ماهیانه‌ی HSE در منطقه ویژه‌ی اقتصادی خلیج فارس خبر داد و افزود: در تمامی بخش‌ها ضمن آسیب‌شناسی سعی در اصلاح فرآیند و ارتقای سطح امور داریم.

وی در پایان توجه به سلامت روحی و روانی کارکنان را مسئله‌ای مهم و حیانی خواند و تأکید کرد: توجه به فضای فیزیکی و روانی پرسنل به افزایش بهره‌وری و بهبود شرایط کسب‌وکار منجر می‌شود.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار